Beutaztatás
(incoming)
Aktív turizmus: külföldi érkezik hozzánk.
a) Általános jellegű, figyelemfelkeltő ajánlat
Gyakorlatilag ez az a katalógus, amit bárhol ingyenesen megkapunk:
- nem külön kérésre;
- akvicízicós (üzletszerző) utakra;
- idegenforgalmi szakvásárokra:
International Tourism Exchange (Nemzetközi Turisztikai Börze): 2014 márciusában Berlinben, 197 ország részvételével 24 (!) csarnokban;
- kiállításokra (pl. Utazáskiállítás Hungexpo, minden koratavasszal);
- utasok részére is.
b) Bizalmas ügynöki árjegyzék / Tarifa (agent tarif)
- a szakma (leendő potenciális kollégák) részére.
akvicíziós utakra,
szakvásárokra,
korábbi partnereknek postán;
- több havi munka elkészíteni → drága → kis piacok (így Magyarország) jellemzően nem tud belefektetni, mivel későn térül meg);
- a teljes állomány bemutatására szolgál;
- igényes kivitelű, sok képanyaggal és leírással;
- általában egy üzleti évre szól, bruttó/nettó árral együtt:
bruttó ár: forgalmi jutalék a partnereknek,
bent adunk, kint kapunk.
A tarifa hasonló a katalógushoz, felépítése:
- üzletvezető beköszöntője,
- vállalkozás profilja, egyediség kiemelve,
- munkatársak fényképes bemutatása pozíció megjelölésével,
- referenciaként egy-egy jól sikerült út bemutatása - a megjelentetett személytől írásbeli hozzájárulás szükséges,
- adott ország (nekünk Magyarország) bemutatása + fontos általános információk (6. pont, klikk!),
- típusajánlatok,
- általános együttműködési feltételek,
- fizetési feltételek,
- 21. fő ingyenessége igen/nem - ez a szakmában szokásos; megadni nem előírás, de jelezni kell; esetleg tanulmányi utakra (study tour) megtarthatja az iroda magának,
- képek.
c) Nemzeti tarifa (Magyarország szintén nem készít)
d) Konkrét ajánlat - fix külföldi rendelésre
e) Kedvezményes akciók szórólapon (az a) és b) pontban nincs)
Az Utazási törvény szerint a szórólapon fel kell tüntetni:
- az R-számot,
- a Ft/fő árat,
- a konkrét utat, amire az akció szól,
- a feltételeket és hogy hol foglalható.
Kiutaztatás
(outgoing)
Passzív turizmus: a belföldi utazik ki.
f) Utazási katalógus, programfüzet
- kidolgozott utak képanyaggal, egy szezonra;
- sajtótájékoztatón jelentetik meg - szezonnyitás:
partnereknek,
idegenforgalmi szakújságíróknak,
törzsutasoknak postázás (majd értékesítés);
- nagyközönségnek - az utasnak készül;.
- több fajtája van:
közlekedési eszközre - repülős, autós, buszos utak,
szezonra bontott ajánlatok - nyári, téli katalógus,
úttípus szerint - körutazások, nyaralások;
- napra lebontott, kidolgozott utak fantázia névvel:
általában két ágyas szobára,
részvételi díj Ft/fő,
egyágyas felár,
kedvezmények;
- a kollégák napi munkaeszköze.
A katalógus a vállalkozás önéletrajza és bizonyítványa, kötelező tartalmi elemei:
- beköszöntő (ügyvezető vagy tulajdonos részéről),
- munkatársak fényképes bemutatása pozíció megjelölésével,
- a vállalkozás nyilvántartásba vételi (ún. regisztrációs) száma [R-....]
- általános utazási szerződési feltételek (általában az utolsó oldal a katalógusban) - az utas és az utazásszervező jogait és kötelességeit tartalmazza, benne pl. a kötbérmentes lemondási határidővel.
g) Kedvezményes akciók szórólapon - mint ez e) pontban.
h) Last minute ajánlatok
Csak olyan út értékelhető le, ami teljes áron már megjelent!
Másik változat: early first minute - előfoglalók számára.
i) Ajánlatkérés a külföldi partnerektől - rutinos szervező végzi.
j) Egyedi megrendelésre történő ajánlat (zártcsoport és forfait)
- zárt csoport részére - mások számára nem szól az ő ajánlatuk (egyletek, iskolák, baráti társaságok);
- forfait = IT (inclusive tours) - egyéni utas részére.
[2014.03.04. Kalla tanárnő]
Üdvi: Gréti
Üdvi: Gréti
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése