2014. november 28., péntek

Betranszfer I. - Fogadás

Betranszfer - érkező turisták

Ha külföldi csoport érkezik, saját anyanyelvű idegenvezető kíséri a vendégeket. A kísérő szerepét lásd a kitranszfer menüpont alatt. (hamarosan) A külföldi csoport részére angolul / németül / akármilyen idegen nyelven "konferál" a magyar idegenvezető, amit az érkező idegenvezető (ezen pozíciójában tour manager / tour director / stb.) tolmácsol az adott nyelvre. Részükre a programszervezés NEM a magyar idegenvezető feladata!

A budapesti Liszt Ferenc Repülőtér (korábbi Ferihegy) A termináljára érkeznek a shengeni övezet járatai, B termináljára az azon kívüli és a nem Eu-s gépek. A közös üzemeltetésű járatok érkezése változó, interneten keresztül ellenőrizendő. Egyébként is minden csoportfogadás előtt le kell meózni, hogy a járat érkezése a meghirdetett időpont szerint várható-e. Nagy távolságokról az esetleges változások, már az indulás óta felmerült késlekedések az interneten olvashatók (általában 2-3 órás infók). Olykor a gép korábban is érkezhet, ezért az idegenvezetőnek mindig legalább fél órával a járat szerinti érkezés időpontja előtt már a reptéren kell lennie! Budapesti járatinformációk

A budapesti repülőtér a Kőbánya-Kispest Metróvégállomástól (3M) a 200E jelzésű kék busszal érhető el, a menetideje kb. 20 perc. Hajnali 1 és 4 óra között helyette a 900-as éjszakai busz közlekedik! A hármas metróval a belváros könnyen, gyorsan elérhető. BKV - reptér

Az érkező turistacsoportot egy olyan táblával (igénytelen kivitelben akár egy A4-es lap helyettesítheti, bár az is nyugodtan lehet igényes!) fogadjuk, amelyen jól látható és a vendégek által könnyen értelmezhető információk vannak:

- a csoport neve (az út fantázia-neve),
- a repülő felszálló pontjának neve (induló város),
- lehetőség szerint a kinti partneriroda emblémája és neve,
- esetleg alsó sávban a budapesti hotel (szállás) neve;
- nem baj, ha a küldő iroda kitűzőjét is viseljük.

A tábla értelmezhetősége az utazás során megfáradt vendégek számára fontos, és gyorsan azonosítható kell, hogy legyen. Ők a kinti iroda logóját ismerik, ezért ha azt rányomtatjuk a lapunkra ("táblánkra"), jelentősen megkönnyítjük saját munkánkat is. A tábla ezért legyen átlátható, kellően nagy karakter-méretű, s a színválasztásban figyeljünk, hogy ne mosódjanak egybe a betűk!

Ne csak a tábla elkészítésekor, de a fogadáskor és a betranszfer során (illetve már a felkészüléskor, tehát előtte) gondoljuk át, hogy turistáink egyrészt fáradtak az utazástól (akkor is, ha "csupán" pár órát repültek, hisz annak előzményeként is voltak teendők), izgatottak (hiszen nagy élménytúrára vállalkoztak, sokan talán most repültek első ízben), s ezért esetleg ingerlékenyebbek. Fizettek egy szolgáltatásért, amit most mi vagyunk hivatottak teljesíteni. Az idegenvezető pedig saját privát gondjait készséggel félretolja, hogy a vendégek elégedettek legyenek! Nem csak azért, mert ez a dolga, hanem azért is, mert szeret az emberekkel foglalkozni, kiszolgálni őket - mert ezt teszi a megérkezésük pillanatától, mégha nem is csicskás! -, s mert erre tette fel jelen karrierépítését. Tehát: mosoly! (lásd: idegenvezető adottságai, valahol az első leckéknél)

A felkészülés része az is, hogy előzőleg a szállodát (ha még nem ismerjük) szemlézzük. Járjuk körbe, akár az nap, ha nem túl korán kell a reptérre mennünk, akár a hét korábbi napjaiban. A vendégek elvárják (talán joggal), hogy meg tudjuk mutatni a toiletthez vezető irányt, a széfet, az éttermet, ahol a reggelit / vacsorát költhetik majd el. Ne tárjuk szét a kezünket maflán, hogy "Honnan tudjam?", vagy csak akkor, ha nem szeretnénk több csoportot vezetni már. De inkább akkor se, mert a külföldi vendégek kíváncsiak az országunkra, nem ok nélkül választottak pihenésük helyének. Ne vegyük el a kedvüket már az első órában!

(Folyt. köv!)

Üdvi: Gréti




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése